Vergadering 7 maart vervalt - Expeditie naar HLMR Noord is op 21 maart

Gepubliceerd op: 04 maart 2024 15:03

Het #Raadsplein van 7 maart komt te vervallen. De eerstvolgende vergadering is op 14 maart. Op 21 maart gaat de raad weer op bezoek in een gebied en dit keer is dat Haarlemmermeer Noord ( Haarlemmermeer Noord (Badhoevedorp, Boesingheliede, Haarlemmerliede, Halfweg, Lijnden, Nieuwe Meer, Penningsveer, Spaarndam, Spaarnwoude en Zwanenburg)

Waarom vergadert de raad op locatie?
De Raad wil verbinding maken met bewoners, ondernemers, belangengroepen en maatschappelijke instellingen. De Raad wil luisteren en ruimte geven aan lokale initiatieven en opvangen welke behoeftes er leven onder de inwoners. De signalen die zij opvangen kunnen meegewogen worden in besluitvorming, moties of raadsvoorstellen. De gemeenteraad Haarlemmermeer heeft besloten alle gebieden in de gemeente te gaan bezoeken.

Na het beoek aan Hoofddorp-Centrum en Hoofddorp Zuidwest afgelopen 30 november is nu Haarlemmermeer Noord aan de beurt. Een zeer divers gebied in onze gemeente. Vijf jaar geleden zijn de gebieden Haarlemmerliede en Spaarnwoude gefuseerd met de gemeente Haarlemmermeer. De fusie tussen Haarlemmermeer en Haarlemmerliede en Spaarnwoude vond plaats op 1 januari 2019. Haarlemmermeer en Haarlemmerliede en Spaarnwoude besloten tot deze fusie om de bestuurlijke slagkracht te vergroten en efficiënter te kunnen werken. De fusie resulteerde in een grotere gemeente met een gecombineerde oppervlakte en bevolking.

Programma Expeditie Haarlemmermeer Noord (klik hier voor meer informatie)

Tijdens deze bijzondere raadsvergadering in Hoofddorp-Noord gaat de raad 'op expeditie' en wandelen
de raadsleden tussen drie locaties; Kamp Sugar City, Kamp Amsterdam Style Outlet en Kamp Raadhuis Halfweg.

• De raad start in Kamp Sugar City. Hier vindt de officiële opening van de bijzondere raadsvergadering plaats. Vervolgens gaan de raadsleden in groepen uiteen naar de verschillende Kampen.

• De raadsleden eindigen waar ze gestart zijn: Kamp Sugar City. Naast raadsleden, commissieleden en het college van B&W, zijn ook alle organisaties en bewoners die aanwezig zijn op de 3 Kampen uitgenodigd om de vergadering officieel en feestelijk met elkaar af te sluiten.

Programma op hoofdlijnen

17.00-18.30
Kamp Sugar City  Opening door burgemeester en Sugar City
• Ruimte voor mogelijke insprekers
• Gebiedsprogramma Haarlemmermeer Noord
• Grenzen in Beweging; Gebiedsverkenning Haarlemmermeer Noord
• Presentatie Sugar City
Samensmeltingsdiner

Kamp Raadhuis Halfweg  Eilandraad; Het Lagerhuis Debat
• Thema jongerencentrum Badhoevedorp

18.45-21.30
Kamp Amsterdam Style Outlet  Grenzen in Beweging; Gebiedsverkenning Haarlemmermeer Noord

Kamp Sugar City
Podium voor initiatieven
Een aantal inwoners, verenigingen, organisatie willen in gesprek met de raad en vertellen over wat zij doen, waar zij tegen aanlopen en wat de wensen/behoeften zijn.

Kamp Sugar City
Afsluiten Expeditie Noord
• Eilandpraat; een korte terugkoppeling over de onderdelen
• Afsluiting burgemeester