Onderwerpen #Raadsplein 18 en 25 januari

Gepubliceerd op: 17 januari 2024 13:01

Morgenavond 18 januari vergadert de gemeenteraad over interessante onderwerpen.

Burgerberaad
De gemeenteraad bespreekt wat een burgerberaad kan betekenen voor participatie in Haarlemmermeer, naast de mogelijkheden die er al zijn. Vragen die voorliggen zijn: Wat is een burgerberaad precies, welke zaken spelen een rol bij de keuze voor een burgerberaad, wanneer is een burgerberaad zinvol en wat is er nodig om een burgerberaad te kunnen organiseren.

Vuurwerkoverlast
Verder wordt er gesproken over het aanpakken van de vuurwerkoverlast. Hoewel D66 niet beweert alle oplossingen te hebben, vindt de partij het van belang om dit onderwerp te bespreken. Uitstel en vermijding van het gesprek leiden niet tot verandering, en zonder actie zal er volgend jaar opnieuw sprake zijn van vuurwerkoverlast. Bovendien denkt D66 dat andere partijen mogelijk waardevolle ideeën hebben.

Op 25 januari is de Gebiedssessie Hoofddorp-Centrum en Hoofddorp-Zuidwest.

Op 25 januari gaat de gemeenteraad in debat over de informatie de is opgevangen tijdens het bezoek aan Hoofddorp-Centrum en Hoofddorp-Zuidwest..
Door middel van loting worden fracties gevraagd onderwerpen vanuit het Raadsbezoek voor debat in te brengen. Voor elke fractie is 7 minuten debattijd beschikbaar.

De gemeenteraadsleden hebben in Hoofddorp met verschillende inwoners gesproken over de volgende onderwerpen:

-JONGEREN IN HOOFDDORP
-LEEFBAARHEID IN BESTAANDE WIJKEN
-VERKEER IN DE WIJK EN TRANSFORMATIE NAAR WONEN
-MAATSCHAPPELIJK VOORZIENINGEN

Kijk hier en ga naar 25 januari voor meer gedetaillerde informatie

Om interviews met raadsleden te zien ga je naar onze socials:

QR-code X
QR-code Insta

Waarom vergadert de raad op locatie?
De Raad wil verbinding maken met bewoners, ondernemers, belangengroepen en maatschappelijke instellingen. De Raad wil luisteren en ruimte geven aan lokale initiatieven en opvangen welke behoeftes er leven onder de inwoners. De signalen die zij opvangen kunnen meegewogen worden in besluitvorming, moties of raadsvoorstellen. De gemeenteraad Haarlemmermeer heeft besloten alle gebieden in de gemeente te gaan bezoeken.