Nieuwe website voor de raadsstukken

Gepubliceerd op: 18 juni 2021 13:06

Sinds 1 april 2021 staan de openbare raadsstukken op de website:  https://haarlemmermeer.bestuurlijkeinformatie.nl/

Dat is de publieke functie van iBabs. Tot nu toe moesten inwoners speciaal inloggen ("inloggen met drie woorden: haarlemmermeer/burger/burger"), maar dat is nu dus niet meer nodig.

Op de nieuwe website kunnen inwoners alle openbare raadsstukken vanaf 2013 raadplegen. Van voor 2013 komen daar binnenkort in ieder geval de raadsagenda's en verslagen, en de schriftelijke vragen en antwoorden sinds 2002 bij. Overige en oudere raadsstukken worden openbaar gearchiveerd volgens de landelijke wetgeving. Gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders werken sinds 2013 met iBabs, als digitale (papierloze) vergadertool.

De oude website voor raadsstukken functioneerde niet meer. Niet alleen voor inwoners, ook voor ambtenaren was de oude website een probleem. Ambtenaren gebruiken in raadsstukken vaak linken naar andere relevante stukken, maar die moeten dan wel rechtstreeks op te roepen zijn, zonder aparte inlog. Met de nieuwe site is ook het linken naar andere stukken weer gemakkelijker geworden.