HLMR zoekt kinderburgemeester

Gepubliceerd op: 26 mei 2021 17:05

Haarlemmermeer is op zoek naar een nieuwe kinderburgemeester. Die wordt in normale omstandigheden gekozen tijdens de Dag van de Kinderraad. Helaas is de Kinderraad één van die vele activiteiten die door het "nieuwe normaal" van de coronacrisis vorig jaar niet door kon gaan. Ook in 2021 is er geen Dag van de Kinderraad. Maar tot 2022 wil Haarlemmermeer niet wachten. Drie oud-kinderburgemeesters en burgemeester Marianne Schuurmans roepen kandidaten op om zich te melden: Oproep Kinderburgemeester HLMR youtube (filmpje duurt ruim 4 minuten). Na Merel Broers, Julia Pieters en Sammy Suleyman is het hoog tijd voor de vierde kinderburgemeester!

Dag van de Kinderraad
Sinds 2017 wordt jaarlijks tijdens de Dag van de Kinderraad een kinderburgemeester benoemd en voor een jaar aangesteld. Zonder de Dag van de Kinderraad in 2020 en 2021 ook nu weer geen kinderburgemeester? Dat is niet de bedoeling vindt burgemeester Marianne Schuurmans. Met ingang van het nieuwe schooljaar 2021-2022 wil Haarlemmermeer weer graag een beroep kunnen doen op een kinderburgemeester. Zodra dat weer kan, mag hij/zij de burgemeester of wethouder assisteren bij publieke optredens. De oproep van burgemeester Schuurmans is gestuurd naar alle basisscholen van Haarlemmermeer en speciaal bedoeld van de klassen van groep 7.