Gemeenteraad vergadert in het Historisch Museum

Gepubliceerd op: 07 december 2023 11:12

Burgemeester Marianne Schuurmans opende de vergadering tussen de tentoonstellingen van het museum, waarna de raadsleden per bus naar verschillende plekken in de wijken reden. Hier luisterden zij naar presentaties van inwoners en gingen met hen in gesprek.

Jongeren
Bij de raadsleden was veel enthousiasme voor de gesprekken met jongeren. In Jongerencentrum Flex C werd onder andere gesproken met HaarlemmerQueer, een community van en voor jongeren. Zij vroegen aandacht voor ondersteuning van jeugd die problemen ervaart.

Visie
Verder was er aandacht voor de wijken Bornholm, Overbos en Pax. Inwoners willen graag dat er een overkoepelende visie komt vanuit de gemeente voor de inrichting van deze wijken. In het Kaj Munk College verzamelden de raadsleden zich voor een ontmoeting met ondernemers. Zij willen graag duidelijkheid van de gemeente over de toekomst van de bedrijventerreinen in Hoofddorp-Noord en Graan voor Visch. Dit is voor hen belangrijk met het oog op investeringen, de vestiging van hun bedrijf en een verouderde verkeerssituatie.

Maatschappelijke voorzieningen
Bij Heemtuin de Heimanshof ging het gesprek over maatschappelijke voorzieningen in de wijk, onder meer op het gebied van zorg, cultuur, sport en buurtvoorzieningen. Er werd gesproken over de plannen van een aantal initiatiefnemers en de huisvestingsproblematiek die daarbij speelt.

Waarom vergaderen op locatie?
De Raad vergadert op locatie omdat ze meer verbinding willen maken met inwoners, ondernemers, belangengroepen en maatschappelijke instellingen. De Raad wil weten welke behoeftes er leven. De signalen die zij opvangen kunnen meegewogen worden in de vergaderingen. Binnenkort zal bekend worden op welke datum de gebiedssessie over Hoofddorp-Centrum en Zuidwest gaat plaatsvinden
Meer weten? Scan de QR-code en ga naar 'Raadsvergaderingen op locatie'.

Hoofddorp Opening vergadering B en J