De Raad is in reces – Mart de Kruif te gast op 5 september

Gepubliceerd op: 18 juli 2024 20:07

Tijdens het zomerreces zijn raadsleden, wethouders en de burgemeester met vakantie zoals veel mensen in Nederland. Er zijn geen vergaderingen in augustus. Raadsleden zijn tijdens deze periode beperkt bereikbaar. Het werk gaat natuurlijk gewoon door, maar een groot deel van de mensen is niet aanwezig.

Gewone baan
Raadsleden hebben naast hun raadswerk ook nog een 'gewone' baan en zijn net zoals veel mensen toe aan vakantie. Ook de raadsgriffie is beperkt bereikbaar in augustus. De eerste vergadering van de raad is weer op donderdag 5 september. Die dag begint om16.00 uur met de 'Opening van het politiek jaar'.

Opening politieke jaar op 5 september
We hebben op 5 september een speciale gast die het politieke jaar zal openen. Mart de Kruif, Luitenant- generaal buiten dienst. Van 25 oktober 2011 tot en met 24 maart 2016 was hij Commandant Landstrijdkrachten. De Kruif zal spreken over leiderschap in turbulente tijden Hij zal zijn licht laten schijnen over de geo-politieke situatie in de wereld en welke gevolgen dat kan hebben voor lokale gemeentes zoals Haarlemmermeer.
We kunnen u aanbevelen om de onlangs verschenen 'Trendanalyse Nationale Veiligheid 2024'te lezen. Deze kunt u via deze link downloaden. In deze analyse worden twee belangrijke opgaven benoemd. Ten eerste is er sprake van een verslechtering van veel van de dreigingen die onze samenleving kunnen ontwrichten. Ten tweede moeten we een antwoord vinden op een aantal structurele veranderingen in de wereld om ons heen. Dit betekent dat we moeilijke strategische keuzes moeten maken en dat een weerbare samenleving steeds belangrijker wordt. Dat laatste zal een belangrijk thema voor gemeenten worden in de komende jaren.

Via deze website kunt u zoals gewoonlijk deze vergadering live volgen.

Klik hier om de biografie van Mart de Kruif te lezen.

Mart de Kruif