Afscheidsraad 30 maart

Gepubliceerd op: 02 april 2022 18:04

De raadsperiode 2019-2022 is afgesloten op 30 maart, toen de gemeenteraad voor het laatst bij elkaar kwam. Burgemeester Marianne Schuurmans nam met warme woorden afscheid van zeventien raadsleden. Sommigen hadden nog wel door willen gaan, maar zijn op 16 maart niet herkozen. Zij zetten hun politieke carrière voort als fractieassistent of blijven op een andere manier actief. Meestal zijn ze ook eerste opvolger en komen ze als og in de raad als een ander raadslid vertrekt of wethouder wordt.

Koos de Vries (ChristenUnie-SGP), Joost Koomen (D66), Wim Jansen (GroenLinks), Ingrid Vink (CDA), Willem Klijn en Dicky Kerkhoff (beiden PvdA), Michel van Dijk (Forza!), Henk Werner en Pieter Jan de Baat (beiden VVD) en Ron Heimerikx (HAP) namen definitief afscheid van de Haarlemmermeerse raad.

Alle vertrekkende raadsleden kregen de speciale penning voor raadsleden. Van Dijk, Werner, De Baat en Heimerikx werden bovendien benoemd tot lid in de orde van Oranje Nassau.

Afscheidsraad groepsfoto 30-3-2022 18:18:38
Afscheidsraad van de gemeenteraad 2019-2022: voor het laatst bijeen op 30 maart 2022 (foto: raadsgriffie/Jur Engelchor)