16e Scholierendebattoernooi op 16 november

De 16e editie van het Scholierendebattoernooi Haarlemmermeer valt vanzelfsprekend dit jaar op 16 november! Het Scholierendebattoernooi Haarlemmermeer is inmiddels door de jaren heen een begrip geworden.

Verschillende scholen binnen de gemeente Haarlemmermeer vaardigen een team af die met andere scholen in debat gaan over uiteenlopende stellingen. Ze doen dit in een lagerhuis opstelling. Door te gaan staan geven ze aan wat te willen zeggen. Daarnaast is er ook een team van gemeenteraadsleden die het opneemt tegen de scholen.

Les
Alle scholen die meedoen krijgen van tevoren les in het debatteren van Frits Bloemberg van Het Debatbureau. De debattechnieken die ze hier onderwezen krijgen, passen ze tijdens het debat toe.

Nieuw Jasje
Dit jaar hebben we het debattoernooi ook in een nieuw jasje gestoken. We willen er een mooi event van maken dat door de kijkers thuis leuk en spannend is om te volgen.
De teams zullen onder begeleiding van muziek worden onthaald in de debatarena, waarna ze de spreekwoordelijke degens kunnen gaan kruisen.

Winnaar
Voor de winnaar staat er dit jaar ook een nieuwe bokaal te wachten!

Kijkt u ook mee? Op 16 november van 13:00u tot 16:00u zijn we live op deze website

Scholierendebattoernooi